Известие

Collapse
No announcement yet.

Реших да си взема 166

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Реших да си взема 166

    Здравейте!

    Както се чете в заглавието спрях се на Алфа 166 като следващото ми семейно возило. Автомобилът има чудесна визия и благороден интериор.
    Попрехвърлих няколко теми в този раздел и останах впечатлен от изчерпателната информация за цените на частите и консумативите, както и самия факт, че цените са напълно приемливи.

    Като тъп традиционалист единственото, което приемам да наливам в резервоара е бензин, така че ще ми е интересно и полезно колеги, които притежават 166-ти с бензинови агрегати/ 155 к.с./ да споделят мнение относно "еластичността" на двигателя и специфични проблеми, които бих могъл да очаквам или да забележа при огледа на автомобила.

    Тъй като автомобила е "набухан" с глезотиики имате ли чести проблеми свързани с електрическата инсталация, уредите за управление или разни други досади, на които мога да обърна внимание преди да сложа главата в торбата.

    Като 6 години учил ДВГ поназнайвам мъничко от автомобили и знам къде да ми се въртят очите при покупка, но въпреки това всеки автомобил има своите специфики, така че ще се радвам да споделите такива.

    Благодаря ви предварително.

  • #2
    Проблема според мен е, че на пазара рядко се намират Twin spark мотори на малко километри, а надеждността им е ниска. Иначе за еластичност, под 3000 оборота няма никой, след това рязко започва да тегли и така до към 6500 оборота, над които не е препоръчително да се ходи. Ако ще караш само на бензин, динамиката е ОК. Разхода обаче е висок, извън града под 8 не съм свалял, градско разхода е 14-15. Като цяло не ти препоръчвам 166 с този мотор. Липсва му въртящ момент.

    Comment


    • #3
      Привет!

      Личните ми впечатления сочат, че като изключим едно "замисляне" на мотора до около 2000 об. тягата е добре разпределена в целия диапазон.
      Говори се също, че този мотор е кекав при продължително каране високи обороти (над 5000), но трябва да си голямо диване за да изпадаш в тази ситуация. Не помня да ми се е налагало да надхвърлям тези обороти, освен ако не държа да се движа с 200.

      Добрата подръжка на мотора гарантира до голяма степен безпроблемната му експлоатация.
      Тук не става въпрос за нищо кой знае колко специално - хубаво масло и обслужване по график.

      Това на което да обърнеш внимание е дали при палене се чува тракащ звук, като при дизел за 2 - 3 секунди в момент на палене или още по-лошо - докато работи.
      Наличието на такъв звук е симптом за износен вариатор.
      Цената му е 320 - 370 лв.

      Добре е, ако има възможност да се направи диагностика и замери компресия преди покупката.
      От диагностиката ще стане ясно състоянието на дебитомера и ламбда сондата.

      Окачването е доста добро, но възстановяването на съсипано такова е цифра. Обърни внимание на това.

      Проблеми по тоците не е като да няма, но не е болка за умирачка.

      Успех с избора!


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        дизела е доста по впечатляващ от бензина. 155 коня лично мен не ме впечатлиха. Има достатъчно коли покарай и прецени.
        Не всички, които се скитат, са изгубени.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
          дизела е доста по впечатляващ от бензина. 155 коня лично мен не ме впечатлиха. Има достатъчно коли покарай и прецени.
          мдам много си прав... впечетляващ от към ценички
          ех. AR 166 FL 2.0 TS еx. AR 164 2.5 TD Super ex. AR 75 2.0 TS ex. AR 146 BOXER

          Comment


          • #6
            Уважаеми колеги...нека моето питане не се превръща в добре познатия спор между бензиновия и дизеловия двигател. Дизеловият двигател е извън сметките за мен.

            Благодаря на ecotronic, който ме насочи за евентуални проблеми с вариатора. Брат ми има бензинова Либра, която си дрънка като дизелче, гасне и се подхвърля. Явно това е слабо място. Ще обърна сериозно внимание точно в това отношение.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Brix Покажи съобщение
              Уважаеми колеги...нека моето питане не се превръща в добре познатия спор между бензиновия и дизеловия двигател. Дизеловият двигател е извън сметките за мен.

              Благодаря на ecotronic, който ме насочи за евентуални проблеми с вариатора. Брат ми има бензинова Либра, която си дрънка като дизелче, гасне и се подхвърля. Явно това е слабо място. Ще обърна сериозно внимание точно в това отношение.
              Разтраканият вариатор не води до някаква опасност за мотора, както и напрактика не се усеща съществена разлика във вървежа или в разхода. Просто си трака и подмяната му струва грубо 500 лв с труда.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Brix Покажи съобщение
                Уважаеми колеги...нека моето питане не се превръща в добре познатия спор между бензиновия и дизеловия двигател. Дизеловият двигател е извън сметките за мен.

                Благодаря на ecotronic, който ме насочи за евентуални проблеми с вариатора. Брат ми има бензинова Либра, която си дрънка като дизелче, гасне и се подхвърля. Явно това е слабо място. Ще обърна сериозно внимание точно в това отношение.
                твърде добре си върви мотора.
                не ги слушай...
                тежичка си е колата, но мотора твърде добре си се представя за силата си спрямо килограмите.
                слагаш един газов инжекцион и всичко е наред
                ех. AR 166 FL 2.0 TS еx. AR 164 2.5 TD Super ex. AR 75 2.0 TS ex. AR 146 BOXER

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от cvetelin Покажи съобщение
                  мдам много си прав... впечетляващ от към ценички
                  не знам, карам поне 5 години такава, може да видиш какво съм правил по нея, все още съм богат.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Brix Покажи съобщение
                    Уважаеми колеги...нека моето питане не се превръща в добре познатия спор между бензиновия и дизеловия двигател. Дизеловият двигател е извън сметките за мен.

                    Благодаря на ecotronic, който ме насочи за евентуални проблеми с вариатора. Брат ми има бензинова Либра, която си дрънка като дизелче, гасне и се подхвърля. Явно това е слабо място. Ще обърна сериозно внимание точно в това отношение.
                    Мотора на либрата няма нищо общо с туинспарк.

                    Comment


                    • #11
                      Лично аз ти предлагам бензинов мотор на алфа,ако го поддържаш няма да имаш проблеми.В момента карамАлфа Ромео 166 2.0 турбо 205 hp Перфектен двигател такъв търси извън градско 9 на 100 в града 12 - 14 при нормално каране ама си заслужава,като натиснеш газта може преспокойно да задминаваш новите дизелчета от 2008-2013 г хах

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Brix Покажи съобщение
                        ...
                        Щом искаш еластичен мотор в алфа 166 и да е бензин избора ти е 2.5 , 3.0 или 3.2.
                        + няма вариатор
                        + по-трудно се чупи от T.S.
                        + много добър звук
                        + 2.5 още при 2000 rpm има толкова въртящ момент , колкото е максималния на T.S.
                        + цените им в Италия са 500-800 евро за 2.5 по думите на колегата nicola 59

                        - разход на гориво
                        - по-скъпо първоначално обслужване
                        ...

                        Comment


                        • #13
                          Мойте впечатления са, че Т.С.-ка е двигател предназначен предимно за градско каране. За извънградско каране високите скорости определено не са му силната страна. Бучи много, работи на много високи обороти в сравнение с другите мотори на модела и не е много пъргав ако сте 5 човека и пълен багажник. Стига колата да е на малко километри и горе долу поддържана мисля, че двигателя има достатъчен ресурс и няма да ти създава проблеми. Скоростната кутия е с къси предавки и много добре набира в ниските обороти. Късите скорости също много помагат за бързото ускорение на сравнително тежкото купе и не се усеща затормозяване на мотора.

                          Общо взето ако искаш кола за спокойно и предимно градско каране взимай Т.С.. Ако искаш кола за магистрала взимай 2.0Турбо; 2.5, 3.0 или 3,2.
                          Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                          Opel Astra J
                          ex:
                          Alfa Romeo 164 2.5TD
                          Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                          Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                          Comment


                          • #14
                            Много точно мнение.
                            Все пак, TS-а си става и за магистрала, стига да се движиш с позволените от закона скорости.
                            Даже си има и тяга при тях на последна предавка, но няма и как иначе - все пак на 140км/ч. е на 4000+ оборота.
                            Което води до минуса, че е шумно. Поне в GTV-то е доста шумно де, 166 е с доста по-добра изолация, така че не би трябвало да е проблем и това.
                            Alfa Romeo 166 3.0 V6
                            Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.

                            Comment

                            Working...
                            X